Legendární Japonská auta

.

         ·       Nissan Skyline GT-R R34

Řadový šestiválec 2,6 litru, přeplňovaný dvěma turbodmychadly. Výkon 244 kW. Šestistupňová manuální převodovka. Vůz poprvé proslavil druhý díl Rychle a zběsile. Skyline se dále objevil i v díle čtvrtém. Na světě je dostupných poměrně málo kusů, jelikož se vyrábělo od roku 1998 do roku 2002.
toyota supra kolo


·       Toyota Supra

Supra se vyráběla od roku 1978 do roku 2002. Ovšem nejslavnější je čtvrtá generace Supry, která se vyráběla od roku 1993. Nejčastěji dnes můžeme Supru vidět s motorem 2JZ-GTE o výkonu 280 koní. V Amerických verzích tento motor dosahoval dokonce výkonu až 330 koní. Nejvíce ceněné jsou dnes zejména kusy bez úprav, jelikož větší část těchto vozů již prošla většími úpravami, jak co se týká motoru, tak i samotné karoserie. Stejně jako Skyline si Supra zahrála ve filmu Rychle a zběsile.


·       Mazda RX – 7

Bavit se budeme zejména o třetí generaci, vyráběné mezi lety 1991 až 2002. Vůz byl poháněný Wankelovým motorem, který v roce 1999 byl doplněn o twin turbo. Mazda dosahovala výkonu 276 koní. Největší dominantou této Mazdy byla zejména ovladatelnost na samotných hranicích limitů auta. Vděčí za to primárně skvělému rozložení hmotnosti auta 50 na 50 a umístění motoru za přední nápravou a náhonem na zadní kola. Vůz si opět zahrálo několikrát v již zmiňovaných filmech.
sileuta mazdy

.


·       Nissan Silvia s15

Nejčastěji vybavená motorem o výkonu 250 koní. Pro Evropský a Americký trh se Silvia nevyráběla. V Japonsku je to velice oblíbené auto zvláště při přestavbách na driftovací speciály. Je to sedmá generace Nissanu řady s označením SX. Silvia byla také dostupná se slabším motorem o výkonu 165 koní, který byl bez turba. Přestože se vůz prodával pouze v Japonsku, Austrálii a na Novém Zélandu, tak se přesto rozšířil do celého světa.


·       Toyota Corolla AE86

Pátá řada Corolly vyráběná v letech 1983 až 1987. Velikou výhodou byla nízká hmotnost, něco okolo jedné tuny. Byla poháněná čtyřválci o objemu 1.6 litru. V Japonsku je vůz často upravován pro amatérské soutěže v driftu. Toyota byla vybavena samosvorným diferenciálem. V Evropě byla dostupná pouze s pevnými světly. V Americe s vyklápěnými světly. Jediná země, kde byly dostupné obě verze, bylo Japonsko. V roce 2011 Toyota ve spolupráci se značkou Subaru vyrobila „nástupce“ v podobě Toyoty GT86/Subaru BRZ.

 

    

Legendární Japonská auta
4.2 (83.81%)21
.